Sunday, February 6, 2011

UMUM : Cuci kereta naik RM2 sempena perayaan tahun baru cina

Mesin pencuci kereta

1- Membasuh kereta menggunakan mesin memang menjimatkan... Hanya RM3 dan sangat berbaloi bagi mereka yang malas nak basuh kereta sendiri macam aku...

2- Walaubagaimana pun, aku terkejut sedikit, setelah selesai mencuci kereta, Mat Nepal yang mengendalikan mesin kereta tersebut meminta RM5 kepada ku... Katanya, harga cuci kereta naik sempena musim perayaan...

3- Kenapa dia tak kata jer, harga cuci kereta naik sebab harga minyak ron97 naik 10sen?? Bukan ker peniaga banyak menggunakan alasan sebegini untuk menaikkan harga barangan mereka?? Hehehehe

4- Pun begitu, katanya, harga cuci kereta ini akan turun semula minggu depan... Hurmm, naseb baik... Kalau tak, aku baru nak anjurkan demonstrasi jalanan menuntut hak2 pengguna yang malas... Hehehe

6 comments:

Mohd Faris Bin Rosli said...

cuci sendiri le bro..

NeoPARAGONZ said...

lol ikut suka je dia nak up harga.

red said...

@Mohd Faris Bin Rosli : biasala bro... kemalasan melanda... hehehe

@NeoPARAGONZ : hehehe... tu la pasal... ni yang aku nak cata kedai cuci kereta tu... hehehe

♥ wforwanwazan ♥ said...

beb,aku tk keje la..tp,nk keje gak la pahni..hutg blaja mau baya..adeh..hihi

tulisan jari tangan said...

hahaha..lau shopping complex ada sale lg time perayaan..
tp car wash lak yg naik kn harga..hahaha

red said...

@♥ wforwanwazan ♥ : wohh... menjadi suri rumah sepenuh masa dan ibu yg mithali laa yek??? good


@tulisan jari tangan : mungkin ini strategy pemasaran mereka?? huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...