Wednesday, February 9, 2011

Math : Konspirasi Tarikh

Gambar diatas hanyalah gambar hiasan

1- Fakta ini aku perolehi daripada kenalan aku melaui facebook... Rupa2 nya tarikh pon pandai berkonspirasi ye??

2- Tahun 2011 mempunyai beberapa fakta math yang menarik.. Jika kita lihat, tahun 2011 mempunyai empat(4) tanggal tarikh yang aneh...

3- Empat(4) tanggal tarikh yang aneh adalah seperti berikut: 1/1/11 , 11/1/11, 1/11/11 dan 11/11/11 .... Aneh kan???

4- Belum habis aneh lagi... Jom buat calculation sedikit... Sekarang cuba ambil dua(2) digit terakhir tahun kelahiran korang.. Misalnya, aku lahir tahun 1981, maka ambil nombor 81...

5- Nombor tersebut tambahkan dengan umur korang dan hasilnya mesti 111 (tak percaye try ler)... Misalnya umur aku tahun ini adalah 30, maka, 81 + 30 = 111...

6- Konspirasi apakah ini??? Hahahaha

22 comments:

RibEna AdDicTed said...

haha..cmnie pon ley konspirasi ea..?
tp btol gak sir..
sbb sy lhir 90+21=111..
haa..kbetulan ke??

red said...

@RibEna AdDicTed : tu namenye konspirasi tarikh... wakakaka

Anisa Hang Tuah said...

huu.tasuke matemetik & kire22
hehehe

red said...

@Anisa Hang Tuah : takper, zaman skrg dah ade teknologi calculator... dlm pc pon ade calculator... kalau kamu tambah 2nombor yg terakhir kamu lahir dgn umur kamu, pastinya hasil = 111... hehehe

Cik FN said...

Hahak
Still tak mengeti sebenarnya.. Hahak..
Kenapa semua blh sma 111..
Agak pelik pelik pelik dan pelik lagi..

red said...

@Cik FN : misteri bukan??? huhuhu

Cik FN said...

Kan.. sangat sangat misteri..

mellow said...

ade jugak yang perasan pasal ni kan . hebat hebat

red said...

@Cik FN : hihihi... inilah dinamakan konspirasi tarikh... wakakaka

@mellow : Its all about Maths

RibEna AdDicTed said...

sir terer maths r tue smpai ley tau ade konspirasi math..
waka waka..!

nub said...

ALLAH memang hebat

$ue @nim said...

ui... macamana bule jadi camni.... sapa yg cetuskan konspirasi ni....

Ariffah said...

Mystery and unique. :)

red said...

@Ariffah : unik kan?? hehehe

@$ue @nim : persatuan freeTarikh yang cetuskan konspirasi ini... gagaga

@nub : kun fa ya kunn

@RibEna AdDicTed : byk lagi konspirasi yang akan dirungkai slps ini... wakakaka

Amirrah Zawani said...

yea lah.. dapat 111.. erkk apakahhh??

red said...

@Amirrah Zawani : konspirasi apakah??? huhuhuhu

Apex Whoop said...

gosip je ni sir.
saya 91+19=110

red said...

@Apex Whoop : pex, kamu taun ni 20 laa... 91 + 20 = 111... boleyh jadik no baru syaiton ganti no 666... wakakaka

Nadzirul Afif Omar said...

perghhhh pilihan tepat kalander itu. hahah thanks sir follow blog gua, so i already follow you to~ cakap merah rawks!

red said...

@Nadzirul Afif Omar : thenks bro

imm eusoff said...

wohh. 90+21=111.
mungkin ini selaras dgn konsep 1 Malaysia kot. haha
*tibe-tibe*

PiJai™ the Great said...

tahun 2011: 87 + 24 = 111
tahun 2012: 87 + 25 = 112
tahun 2013: 87 + 26 = 113..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...