Friday, November 4, 2011

Tips : "Blog has been removed" , how to solve?




1- Malam tadi, lebih kurang pukol 12 lebih, aku ade mengeluarkan artikel tentang parti buih yang diadakan di Ampang, klik disini...

2- Sepuluh minit kemudian, akaun blog aku telah di remove or di disable kan... Maknanya macam kena block ler... Kiranya, orang tak boleh nak bukak blog aku (rujuk screen shot diatas)...

3- Konspirasi apakah ini??? Mungkin ini semua angkara tentara dajal yang tak tahan dengan sindiran aku kot?? Maybe?? chewaahhh, Hehehehe

4- Korang jangan panik kalau benda ni terjadi kat blog korang... Firstly korang bukak url ni: http://www.blogger.com/start or klik disini... Pastikan korang logout terlebih dahulu....





5- Taip Email dan password blog korang.. Kemudian sign in macam biasa... Korang diminta untuk verify kan account blog korang (seperti gambar dibawah)... Pilih Verification Options by Text Message dan isikan no phone korang...Klik button 'send verification code'...






6- Dalam tempoh masa 1-2minit, satu sms akan yang mengandungi verification code akan dihantar ke phone korang... Masukkan no tersebut didalam ruangan yang disediakan... Selepas klik button 'ok', account blog korang yang di block tadi, sudah boleh diakses oleh semua termasok empunya blog....

7- Hell yeahh.... tentera dajal pasti bengang... Hehehehe


2 comments:

Anonymous said...

dulu aku pernah kena macam ini. terima kasih bagi info. aku dah dapat balik blog aku. sila update dan follow semula

http://konfrontasilara.blogspot.com

red said...

@Lara Hani : Cunnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...