Thursday, March 31, 2011

Dunia : Benarkah Imam Mahdi Sudah muncuL??





1- Video diatas diperolehi daripada blog Dr Faisal Tehrani klik disi.... Kejadian tersebut dirakamkan di Dataran Tahrir ketika kejadian revolusi Mesir untuk menjatuhkan presiden Hosni Mubarak tidak lama dahulu...

2- Benarkah imej hijau berkuda yang terbang ke udara didalam video tersebut adalah Imam Mahdi?? Ada juga orang yang kata imej tersebut adalah malaikat...

3- Bagi aku, ianya sukar untuk dipercayai... Zaman kita sekarang ni ada banyak sangat tools yang canggih manggih untutk men-super imposekan video seperti ini...

4- Mungkin masyarakat Islam boleh lah menubuhkan Siatan Di Raja untuk menentukan kesahihan video tersebut... Hehehehe

12 comments:

Ajua Ishak said...

uiks..benarkah?wallahualam..

red said...

@Nur Aju : kalau benar, dunia dah hampir kiamat laa maknanya... tapi rasenye edit kot???

Hafiz Hafizol said...

uih.. bia betik nie.. wallahualam.. sama2 renungkan..

red said...

@hafiz hafizol: hahaha... bia betik???

Afams Chan said...

fuyoh..macam si headless dlm movie harry potter..

tp betul la, mende ni bole jadi super-imposed atau reflection cahaya kete kebal lalu ke, jet lalu ke yg kebetulan ada kat situ..hehehehehe wallahualam

jom pi smayang!~

Fairosza said...

rasenye reflection je kot..sebab cuba tengok,time camera gerak benda tu pon gerak.ingat tak yg macam video kaabah tu..

btw, tq follow blog Fairosza.net..dah follow blog abang merah gak.. =)

Al-Yousry said...

Assalaam.

Bab-bab ini perlu kita hayati dan rujuk semula kepada pesanan dan peringatan dalam hadith berkaitan dengan kedatangan Imam Mahdi.

Saya selar kepada mereka yang mempermainkan atau menyindir video itu "macam si headless dlm movie harry potter". Anda betul-betul tidak sensitif bab agama Islam!

Walau apa sekalipun, sama ada ia benar atau tipu, dibuat, direka sama ada oleh orang Islam mahupun orang bukan Islam, urusan ia benar atau tidak, itu urusan Allah SWT. Mungkin Allah SWT mahu memperingatkan kita, hendak melihat sama ada kita peka atau tidak. Sensitif atau tidak. Ambil iktibar atau tidak.

Bukan saya menyeru untuk kita percayai perkara2 umpama ini, tapi saya menyeru agar kita semua kembali semula kepada agama, yakni Islam.

Saya lihat ramai yang berkata itu dan ini, sekadar menyebut "wallahuaklaam", tetapi tidak pula kembali mendekati kepada Allah SWT.

Kita lihat dari sudut positif. Kita kembali kepada Allah. Kita tak lama dah. Kalau masih upload gambar sendiri dan gambar famili di Facebook, bersuka ria dan gurau jenaka, maka ia melengkapkan hadith yang berbunyi, "kemunculan Imam Mahdi dan Dajjal, adanya pada waktu ketika mereka lupa dan leka".

Wassalaam.

Anonymous said...

biarlah apapun spekulasi manusia, tetap saja Tuhan maha mengetahui.

wallahualam.

Miss AZ said...

tak pasti lah.. yea lah mcm kamu ckp byk teknologi canggih skrg ni.. mcm2 teknik ada.. kesahihah diragui.. =_=

Afams Chan said...

Woahh...

Kepada saudara Al-Yousry

Firstly kenyataan saya "macam si headless dlm movie harry potter" tiada niat langsung menyindir atau mempermainkan mana-mana pihak. Kepada saudara Al-Yousry dan mereka yang mungkin terasa dengan kenyataan saya ini,SAYA INGIN MEMOHON MAAF ANDAINYA KENYATAAN TEREEBUT MENYINGGUNG PERASAAN SAUDARA SEKALIAN. Saya juga seorang yg beragama Islam dan tidak sama sekali nak mempermainkan agama saya sendiri. Saya akui, kenyataan itu memang kerana video tersebut yang saya akan jelaskan kemudian dan TIDAK SAMA SEKALI MEMPERLEKEHKAN AGAMA SAYA SENDIRI. Oleh itu saya ingin memohon maaf sekali lagi.

Kedua, kerjaya saya ialah dalam penerbitan video. Oleh yang demikian, segala penerbitan video, visual efeks, filem dan animasi memang merupakan bahan yang sentiasa berada di sekeliling kehidupan saya. Oleh itu, bila kali pertama saya tgk video ni, bagi saya ianya mungkin super-imposed atau pun refleks cahaya. Saya cakap MUNGKIN. Itu hanya pendapat saya sebab siapa la saya nak judge mengenai video tu.Lain orang lain pendapat. Allah jua yg Maha Mengetahui kesahihannya.

Dan kenyataan "headless dlm movie harry potter" tu sbb benda pertama yg terlintas dlm fikiran saya bila tgk video itu. And this is because I'm thinking in terms of technical especially in part of editing video. Mungkin saudara masih tak boleh menerima penjelasan ini tapi memang macam ni lah style saya. Orang biasa bila pergi tgk filem di panggung wayang atas dasar 'hiburan'. Tapi utk mereka yg belajar perfileman, video dan sebagainya, biasanya kami secara tak langsung dilatih menonton filem atas dasar 'belajar'. Jadi pendek kata apa2 video, kami akan lebih jerumus kepada pembelajaran baik daripada skrip, susunan cerita, penggunaan visual dan animasi sampaila ke teknik penyuntingan. Dan sebab tu lah bila tgk video tu, saya berpendapat kemungkinan teknik editing digunakan. Jgn lupa mengenai video Kaabah suatu ketika dulu di mana cahaya lampu yg memberi kesan kepada video tersebut yg kemudiannya muncul konspirasi malaikat duduk atas kaabah. Sebab itulah, saya menganggap ianya mungkin teknik editing video.

Ketiga, mungkin atas dasar ayat saya yg tidak serius menyebabkan ada beberapa pihak yg tersinggung. Jadi sekali lagi saya mohon maaf. Ayat last 'jom pi smayang' tu bukan main-main. Memang mengajak org semua pegi semayang sbb that day tu pun hari Jumaat. Nak peringat sikit mereka yg tgh melawat blog tu agar pegi semayang Jumaat bagi lelaki. Dah berapa ramai umat Islam lelaki yg skang suka ponteng. Betul dak? Wallahualam

Yang paling penting sekarang, pegang pada asas agama Islam. Kita ada Sunnah dan Al-Quran sebagai petunjuk yang dah lengkap segalanya. Kalau setakat berbuih tapi tak amal pun tak guna jugak. Moga kita sesama saudara Islam dirahmati Allah dan diakrabkan lagi pertalian saudara Islam untuk memperjuangkan kebenaran Islam. Bukannya gaduh-gaduh. Bila gaduh-gaduh, para kafir bertepuk tangan senyum gembira..

Sekian dari afams-chan.

Yang baik datangnya dari Allah dan yg kurang dari saya sendiri..

kepada Merah, sori la geng aku tulis pjg kat sini. Aku kena stand up aku punya point kat sini. Kata aku takde jiwa sensitif..Sob sob sob

red said...

@afams-chan: Lain org lain pendapat kan?? Takde hal geng... Aku faham maksud ko... ko bukannya nk sindir sape2 pon???

Unknown said...

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kunjungi Undangan kami
di http://dimalayo.co.gp






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...