Saturday, December 11, 2010

UMUM : Formula Ketagihan

1- Apabila seseorang itu ketagih dadah... Maka amatlah sukar untuk mereka meninggalkan tabiat itu...

2- Apabila seseorang itu ketagih menonton filem porno... Maka amatlah sukar untuk mereka meninggalkan tabiat itu....

3- Apabila seseorang itu ketagih bersukan/berfutsal/jogging dsb... Maka amatlah sukar untuk mereka meninggalkan tabiat itu....

4- Ahaaa... maka kita sudah temui satu formula yang baik... Ianya adalah formula ketagihan...

5- Gunakanlah formula ketagihan ini kearah kebaikan... Misalnya, apabila seseorang itu ketagih melakukan amal ibadat, solat 5 waktu... Maka amatlah sukar untuk mereka meninggalkan tabiat itu... dengan erti kata lain, jika mereka tertinggal solat, maka mereka akan berasa bersalah yang teramats... Ini mungkin kerana mereka sudah ketagih melakukan amal ibadat...


6- Agak-agak la... kalau orang nak diet, diorang kena ketagih dulu laa kot?? Ketagih kepada lapar.... huhuhu

5 comments:

afams-chan said...

Hahaha..ok gak formula tu...

tp selalunya mende2 baik ni liat sangat nak buat. ni sure byk jin2 setan2 dok hasut memanjang.

Bro, kalo ko turun penang ko roger2 je aku. Lama gak tak jumpa ko. Hohoho

red said...

Itu laa pasai... asal bende baik, kompem susah nk buat kan?? damnnn


ps:- aku skrg dh tukar no phone... sbb no lame aku dah hilang... aku terhilang semua no member2 aku... ape2 hal nanti aku kontek ko dkt fb k?? CUNsss

imm eusoff said...

ketagih pada kelaparan tu yang payah sir. -.-"

red said...

imm : huhuhu... boleyh punye... yakin boleh... huhuhu

Safaju said...

hmm ketagih kepada lapar..susah tuh, tapi ketagih kepada mknn sehat + exercise mungkin possible hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...