Tuesday, February 17, 2009

UMUM : Kugan (from zero to hero??)


Awal bulan february lepas, Malaysia digemparkan dengan kematian Kugan... Sekali lagi polis Malaysia dipersalahkan... Menurut mak aku, Kugan diraikan sebagai seorang wira... Para pejuang (ntah dari mana) yang majoritinya kaum india membuat demo didepan masjid USJ 9/ depan balai polis USJ 8 dengan begitu ramainya.... 2 Helikopter FRU berlegar2 diatas kawasan rumahku yg berdekatan dengan kawasan kejadian untuk memastikan mereka ini tidak bertindak diluar batasan... gambar Kugan diarakkan di atas kereta mewah... Oleh itu, boleh laa aku katakan, kematian Kugan persis kematian seorang perwira...

Namun, wajarkah Kugan diangkat seperti seorang wira??? Bagaimana seorang perompak dapat menjadi wira?? Bayangkan, berapa banyak kereta mewah yang sudah di rompaknya?? Apakah jaminan kita untuk mereka ini tidak membahayakan keselamatan kita??? tepuk dada tanyalah selera-

3 comments:

Mas Rahman said...

hurm.. perompak pun ley jadi hero...

Sleeperzzzz said...

Biasala kaum tu. Bila jadi macam ni, mula la nak angkat sampah jadi hero. Tapi bila kereta diorang yg besar-besar tu dicurik, marah mcm nak rak pulak. Diorg mmg jenis ekstrim. Semua pengaruh cerita-cerita filem diorang lah. Takde realiti. Hidup dalam angan-angan.

red said...

Mas rahman...
perompak boley jadi hero mcm robin hood... Muehehehe


Sleepersz....
Tu laa pasal... dush dush kebabommm (bunyi efek cerite tuuut)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...