Wednesday, January 14, 2009

UMUM : BA-bi

Sejak akhir2 ni, aku sering mendapat email, yang kononnya, terdapat campuran babi didalam sesetengah makanan yang sering kita beli.... Contohnya, lychee tin, meehun, cokelat, produk kecantikan dan banyak lagi... Banyak juga email yang aku dapat, mengatakan terdapat produk-produk makanan yang tak halal, contohnya starbuck, oldtown whiteCoffee dan lain-lain lagi...

Persoalannya, sejauh mana kesahihan email tersebut??? Jika benar, aku maseh pening, kenapa terlalu banyak makanan yang tidak halal dan makanan/produk yang dicampurkan dengan babi terlepas dan dijual secara sewenang2nya ??? Kenapa pihak2 yang bertanggungjawab tidak melakukan tugasnya??? kenapa pejuang agama (kononnya), pejuang melayu(kononnya), pejuang rakyat (kononnya) tidak berusaha untuk memeranginya??? Kenapa tidak hebahkan kepada masyarakat umum tentang kesahihannya???

Masyarakat masih bingung, terutamanya yang beragama Islam.... Dan pihak yang bertanggungjawab umumnya, perlu menerangkan kesahihan email2 layang tersebut....

5 comments:

Mas Rahman said...

some people just dont care , siap makan babi huhuhu haih malayisa malaysia

red said...

Kekekeke, Malaysia boleh!!!

siputturbo said...

aku pun sangsi beb dengan bende2 camni..kadang2 aku dok terpikir, takde halal tu macam bole senang sgt diciplak.huhu..

Sleeperzzzz said...

Nama pun email layang. Ada email yg langsung tak betul isi dia. Apa kita boleh buat, berhati-hati sebelum masukkan apa-apa dlm mulut.

:D

red said...

Sleeperz??? mcm kenal jaa, minah rambut tocang nie... kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...